ESKİŞEHİR / TEPEBAŞI - Reşat Benli İlkokulu

Haberler

Mrt

Dünya Su Günü ve Orman Haftası kapsamında Okullarda Orman projesini yürüten öğretmen ve öğrencilerimiz hazırladıkları farkındalık çalışmaları ile haftaların önemine vurgu yaptılar.

Okulumuz 4-D ve 4-E sınıfı öğrencileri 21 Mart 2024 tarihinde ilimizde bulunan şehitliğe giderek, vatanımız uğrunda şehit düşen askerlerimizi ebedi istirahatgahlarında ziyaret ettiler.

Okulumuz 4-D, 4-E ve 4-F sınıfı öğrencileri ve velileri tarih ve kültür gezisi olarak planlanan Ankara ziyaretini büyük bir mutluluk ve gururla tamamladılar.

Gezide Fen Bilimleri derslerinde gördükleri konuları MTA müzesinde pekiştirdiler. Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal ATATÜRK'ümüzün ebedi istirahatgahı olan Anıtkabir'i saygıyla ziyaret ederek mozaleye okulumuz adına hazırlanan çelengi sundular. Ardından Misak-ı Milli Kulesi'ndeki törene iştirak ettiler. Daha sonra  1. ve 2. Meclisi ziyaret ederek Sosyal Bilgiler derslerinde işledikleri konuları somutlaştırma imkanı buldular. Son olarak Cumhurbaşkanlığı Külliyesi içerisinde buluna  Millet Kütüphanesini ziyaret ederek gezilerini tamamladılar.

Mrt

22 Şubat 2024 tarihinde, okulumuz çok amaçlı salonda Eskişehir Kadın Sağlığı Eğitim Projesi kapsamında eğitim düzenlendi.

Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından organize edilen İlk Yradım Eğitim programları kapsamında 20.03.2024 tarihinde ilk yardım eğitmeni Betül ÇAKIR tarafından okulumuz çok amaçlı salonda 4. sınıf öğrencilerimize ve velilerimize yönelik olarak 2 otutum halinde ilk yardım eğitimi verildi.

18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi'nin 109. Yıl Dönümü kapsamında okulumuzda düzenlediğimiz törenlerde, öğrencilerimiz hazırladıkları etkinliklerle göz doldurdular. Tarihin en ihtişamlı direniş destanı olan Çanakkale Zaferi'nin 109. yıl dönümünü büyük bir onur, övünç ve heyecanla kutluyor, şehitlerimizi rahmetle yâd ediyoruz.

18 Mart Şehitleri Anma ve Çanakkale Zaferinin 109. yılının kutlanması kapsamında okulumuzda düzenlediğimiz törende emeği geçen öğretmenlerimize, öğrencilerine, okul panolarımızı öğrencilerimiz için hazırlayan sorumlu öğretmenlerimize okul yönetimimiz adına teşekkür ediyoruz.

Mrt

Mehmet Akif' ERSOY'un "Kahraman Ordumuza" ithafıyla başlayan şiiri, Büyük Millet Meclisinin 12 Mart 1921 tarihli oturumunda yani 2.İnönü Savaşı'nın hemen öncesinde, oy çokluğuyla Milli Marş olarak kabul edilişinin 103. yıldönümü programını, öğrencilerimizle birlikte okulumuz çok amaçlı salonımızda gerçekleştirdik.

İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından düzenlenen "İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışması" kapsamında okulumuzda her devrede ilk 3'e güren öğrencilerimizi tebrik ederek, belgelerini takdim ettik.

Programın hazırlanmasında ve okul panolarımızı günün anlam ve önemine uygun şekilde düzenlenmesinde görevli öğretmenlerimize çalışmaları için, okul yönetimimiz adına teşekkür ediyoruz.

"Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın."

Mrt

LÖSEV tarafından düzenlenen "Her Koli Bir Mutluluk" projesine Reşat Benli İlkokulu Ailesi olarak biz de 3 adet gıda türü ile destek verdik. Kampanya kapsamında hazırlanan koliler, ihtiyaç sahibi lösemi ve kanser hastalarına Ramazan ayında dağıtılmak üzere hazırlanmaya başlandı. Toplanan ürünleri kurum yetkililerine 19 Mart 2024 tarihinde tutanak karşılığında teslim ettik. Bu kampanyayla ÇEDES projesi kapsamında, Ramazan ayında Lösemili kardeşlerimize bir destek de biz olmak adına bir adım attık. Duyarlılık örneği göstererek destek olan tüm velilerimize okul yönetimimiz adına teşekkür ediyoruz.

Bakanlığımız tarafından 2023-2024 eğitim öğretim yılında uygulanmaya başlanan "Dilimizin Zenginlikleri" projesi kapsamında okulumuzda "Dilimizin Zenginlikleri Projesi Atasözleri ve Deyimler Sergisi" düzenledik. Sergimizi okulumuz veli toplantısı için okulumuza gelen velilerimiz de ziyaret ederek, öğrencilerimizin çalışmalarını gördüler.

LÖSEV tarafından düzenlenen "Her Koli Bir Mutluluk" projesine Reşat Benli İlkokulu olarak biz de 3 adet gıda türü ile destek veriyoruz. Kampanyayı destekleyen kurumlardan gelen yardımlarla hazırlanan koliler, ihtiyaç sahibi lösemi ve kanser hastalarına Ramazan ayında dağıtılacaktır. Kampanyada sadece 1 kg pirinç, 1 litrelik ayçiçek yağı ve 1 kg un toplanacak olup, ürünlerde marka ve adet sınırlaması bulunmamaktadır. Kampanya kapsamında nakdi bağış kabul edilmemektedir. Kampanyaya destek vermek için 15 Mart 2024 tarihine kadar, belirtilen gıda ürünlerini okulumuz personeline teslim edebilirsiniz. Bu kampanyayla Ramazan ayında Lösemili kardeşlerimize destek olmak adına bir adım da biz atalım.

Mrt

Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Düzenlediği "İlkokullar Arası İstiklal Marşını Güzel Okuma Yarışması" için  Okulumuz Jürüsi Tarafından Okul Birincisi Seçildi.

Okullarımızda öğrenim gören öğrencilerimizi, Türk dilini doğru, etkin ve kurallarına uygun olarak konuşmaya özendirerek dilimizi güzel ve düzgün kullanma yeteneğini geliştirmek; Mehmet Akif ERSOY'u tanımak ve İstiklal Marşımızı sevdirmek; öğrencilerimize toplum karşısında kendilerini ifade etme becerisi ve özgüven kazandırmak amacıyla düzenlenen yarışmanın finali 26.02.2024 tarihinde okulumuz toplantı salonunda yapıldı. Yarışma sonucuna göre 3-F sınıfı öğrencimiz "ELA KAHRAMAN" 1. seçildi. Öğrencimizi sergilediği başarılı performansından dolayı tebrik ediyoruz. Yarışmaya katılan tüm öğrencilere, emeği geçen tüm öğretmenlerimize ve jüri üyelerimize teşekkür ediyoruz. Okulumuzu ilçe ve il bazında temsil edecek olan öğrencimize başarılar diliyoruz.

Şbt

Okulumuz 3-E sınıfı öğrencisi EREN BAYATLI, Eskişehir Şehit Anıl Gül Judo Antreman Salonunda yapılan Eskişehir Okul Sporları Küçükler Judo Turnuvasında 1. olmuştur. Okul Müdürümüz öğrencimizi tebrik edip başarılarının devamını diledi.

Enerji Ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Enerji Verimliliği Ve Çevre Dairesi Başkanlığının  İşte, Evde, Yolda Enerji Verimliliği Kitapçığında aydınlatma, ısınma, ulaşım, soğutma, ev işleri, çalışma, pişirme sırasında harcanan enerjinin verimli  kullanımıyla alakalı bilgiler bulunmaktadır.

Yaşamın her alanında enerjinin verimli kullanımına ilişkin  pratik ve kısa bilgilerin olduğu kitapçık dijital olarak haberimiz ekinde sunulmuştur.

Ock

Reşat Benli İlkokulu olarak Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN'ı karşılamaktan onur ve gurur duyduk.

Okulumuz öğretmenlerinden Gamze DURMUŞ ve 4-E sınıfının ilk dönem içerisinde eğlenerek ve öğrenerek sürece dahil oldukları oryantiring etkinliklerini derledik. Oryantiringin farklı çeşitlerinin süreç içinde uygulandığı , farklı derslerimize ait kazanımlarımıza entegre ettiğimiz disiplinlerarası birçok faaliyet gerçekleştirilmiştir. Oryantiring çocukların fiziksel, bireysel ve sosyal özelliklerini geliştirir. Eğitim alanlarının değişkenliği, teorik ve uygulama eğitimlerinin eşgüdümsel olarak verilmesi ile öğrencilerin eğlenmeleri ve takım çalışmaları ile sosyalleşmeleri sağlanır. Harita okuma ve yorumlama bilgisi verilen çocukların analitik zeka ve üç boyutlu algılama becerilerinde de gelişme görünür. Oryantiring ile öğrencilerimizde karar verme becerisinin ve farkındalığının gelişmekte, bedensel ve mental zeka arasında denge kurmalarını sağlamada, stres yönetimini geliştirmekte, kondisyonlarını güçlendirmede, özgüvenini artırmada önemli bir rol oynamıştır. Ayrıca dayanıklılıklarını artırarak ,kendilerini enerjik ve daha mutlu hissettikleri gözlenmiştir. Dönem boyunca yaptığımız oryantiring etkinliklerimiz :

·       Dilimiz Zenginlikleri Projesi kapsamında “GRİD ORYANTİRİNG İLE TÜRKÇESİ VARKEN”

·       Sosyal Bilgiler Dersi “SURVIVOR ORYANTİRİNG İLE MİLLİ MÜCADELE”

·       Matematik Dersi “GRİD ORYANTİRİNG İLE KISA YOLDAN VE ZİHİNDEN ÇARPMA”

·       Dilimiz Zenginlikleri Projesi kapsamında “DEYİMLER İLE ORYANTİRİNG”

·       Matematik Dersi “ DOĞADA ORYANTİRİNG İLE FARKINI TAHMİN EDİYORUM”